Bestilling af billetter

Der kræves billetter til mange af bibliotekernes arrangementer og kurser. Billetter skal købes her via hjemmesiden.

Det fremgår ved hvert enkelt arrangement i kalenderen, om der kræves billet. Klik på linket Bestil billet(ter), som står ved det pågældende arrangement og følg vejledningen på skærmen.
I nogle tilfælde og især til mange af vores arrangementer for børn er billeterne gratis, men de skal bestilles alligevel.

​Vi tager entré til de fleste arrangementer for voksne. Medlemmer af Biblioteksklubben kan få rabat og vil få tilsendt en kode, som skal benyttes ved bestilling af billetter for at kunne få rabat. Der kan kun købes én billet pr. arrangement, da medlemsskabet af Biblioteksklubben er personligt. 


Hvornår kan man købe billetter?
Billetter til voksenarrangementerne kan bestilles kort tid efter, at arrangementer er offentliggjort her på hjemmesiden. Billetter til teaterforestillinger m.v. for børn frigives cirka 10 dage før arrangementet.

Hvordan betales billetterne?
Alle køb foregår online ved brug af kreditkort. Følgende kort kan anvendes: Dankort, Visa/Dankort, MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, American Express og JBC. Vi modtager ikke bankoverførsler og lignende.

Hvordan leveres billetterne?
Dine billetter sendes til dig som vedhæftede dokumenter på en e-mail. Billetterne skal udskrives på en printer, helst i farver, og på hvidt papir, og skal medbringes til arrangementer som bevis for dit køb.

BEMÆRK: Du skal printe alle sider, da hver billet/side har sit eget deltagernavn og unikke stregkode.

Hvis jeg ikke modtager billetterne?
Hvis du ikke efter kort tid har modtaget dine billetter, kan du undersøge om du har et spamfilter som blokerer for mails sendt fra no-reply @ place2book.com. 
Du kan også kontakte biblioteket, idet vi har mulighed for at gensende e-mailen med dine billetter.

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke har adgang til internet og printer?
Har du ikke mulighed for at printe din billet hjemmefra, kan du benytte internettet og printeren på biblioteket. Det er også muligt at købe billetter ved henvendelse ved skranken i vores betjente åbningstid. Du kan ikke bestille billetter pr. telefon.

Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt min billet? 
Du kan ikke deltage i voksen- og børnearrangementer uden fremvisning af den printede billet, så husk billetten.

Hvordan behandles mine person data?
Online billetsalget tilbydes i samarbejde med billetfirmaet Place2book. De personlige data, som du indtaster i forbindelse med et køb, er Place2book ApS eneindehaver af, og ingen af disse data videregives eller videresælges til tredjepart

Dine data vil altid være synlige for biblioteket, så vi har mulighed for at kontakte dig vedrørende evt. aflysning, flytning eller andre vigtige detaljer vedrørende dit køb.

Dine personlige data er omfattet af loven om behandling af personoplysninger, og Datatilsynet fører tilsyn med at loven overholdes. Se mere: Datatilsynet

Aflysninger og ændringer
Hvis vi er nødsaget til at aflyse et arrangement, som du har købt billet til, refunderer vi naturligvis billetten. Det samme er tilfældet, hvis vi ændrer på væsentlige vilkår for arrangementet. Det vil sige, hvis vi laver en markant ændring i tidspunkt for afholdelse af arrangementet, eller hvis indholdet af arrangementet ændres markant. I disse tilfælde vil du blive tilbudt af få billetten refunderet. 

Hvad gør jeg, hvis jeg alligevel ikke kan deltage i et arrangement?
Hvis det viser sig, at du er forhindret i at deltage ved et arrangement, hvortil du har købt billet, så refunderer vi billetprisen (ikke billetgebyr). Det kan dog kun ske ved henvendelse ved skranken i den betjente åbningstid - helst så tidligt som muligt og senest dagen før arrangementet skal afvikles.

Også i det tilfælde, hvor du har bestilt billetter til gratisarangementer, vil vi gerne have besked så tidligt som muligt, hvis du ikke har mulighed for at deltage.