Få styr på hjemmetræningen

Hjælp kroppen i balance med gotvedgymnastik som hjemmetræning via podcast på eReolen.

Hold kroppen i balance med gotvedgymnastik som hjemmetræning

I en tid, hvor mange opholder sig mere inden for hjemmets fire vægge, kan det gøre en stor forskel for hverdagens velvære at holde kroppen fleksibel og afspændt med hjemmetræning. Med Gotvedinstituttets nye podcastserie "Få det bedre med gotvedgymnastik" får du 10 afsnit med guidede øvelser, som har hvert sit fokus - fra rytme og vejrtrækning til bækkenbund og fødder - men som til sammen træner hele kroppen fra top til tå.

Nutidig hjemmetræning

Mange husker Helle Gotveds hjemmegymnastik ”Ha' det bedre”, der gennem flere årtier blev sendt i radioen og fik masser af danskere op af sofaen og ud på gulvet. I denne nye podcastserie er det bevægelsespædagoger og nuværende ledere af Gotvedinstituttet Søren Ekman og Henriette Bolt, der leverer nutidig og effektiv træning, der med sit fokus på kroppens naturlige bevægelsesmønstre giver ny energi til krop og hjerne.

Den velgørende gotvedgymnastik

I gotvedgymnastikken bruges begreber som kropsbevidsthed, flow, energi, kraft og variation som bærende elementer i al træning. Dagligdags bevægelser som gang, løb, skub eller træk bruges til at træne kroppens muskulatur og sammenhæng. Det kaldes funktionel træning og giver den styrke, som hverdagens mange forskellige situationer kræver. Gotvedgymnastik består af enkle og gentagne bevægelser, som de fleste på tværs af alder og fysisk form kan udføre.

Bækkenbundstræning for begge køn

Centralt for gotvedgymnastik er bækkenbunden og arbejdet med at gøre den velkoordineret og velfungerende. Derfor er to afsnit i serien dedikeret til dette område af kroppen. Et afsnit til kvinder og et afsnit til mænd. Rigtigt mange både mænd og kvinder har udfordringer med bækkenbunden, og begge køn kan få styr på såvel inkontinens som sexliv med denne hjemmetræning.

Afspænding og vejrtrækning

For at opnå balance og trivsel i hverdagen, er det vigtigt, at din krop kan dosere både sin spænding og sin afspænding. Derfor kan du finde et helt afsnit i podcastserien, der handler om vejrtrækning samt et, der hjælper dig med at strække ud og spænde af. Når du trækker vejret rigtigt, beroliger du dit nervesystem og tilføjer ny energi til din krop. Med stræk og afspænding løsner du kroppens muskler og led og skaber bevægelighed og sørger for, at energien kan flyde frit i dit system.

alt=""
09.11.20